Citi - Junior Achievement Diákvállalkozás program

Junior Achievement Magyarország - Citi

Diákvállalkozás program 

Azonnali felhasználásra

Citigroup Inc. (NYSE-kód: C)

2016. június 28.

Kevin A. Murray, a Citi Magyarország vezérigazgatója nyitotta meg a Citi - JAM Diákvállalkozás Program hazai versenyének döntőjét

Budapest. Több mint százötvenen, közöttük középiskolai diákok, tanáraik és Citi önkéntesek vettek részt a Citi - JAM Diákvállalkozás Program hazai versenyének döntőjén 2016. június 3 - án, Budapesten. Kilenc diákvállalkozás versenyezett az első helyezésért, hogy e cím elnyerésével egyúttal képviselhesse Magyarországot a Junior Achievement Europe által júliusban szervezett „Az Év Diákvállalkozása” régiós versenyen Svájcban. Az eseményt a Citi Magyarország vezérigazgatója, Kevin A. Murray nyitotta meg.

Kevin A. Murray, a Citi Magyarország vezérigazgatója beszédében elmondta: „A Citinél kiemelten támogatjuk a fiatalok vállalkozási ismereteinek és készségeinek fejlesztését, valamint a számukra munkahelyteremtést célzó programokat. Büszkék vagyunk arra a húsz Citi önkéntesre, akik mentorként, előadóként vagy zsűritagként aktívan részt vettek ebben a programban. Egyúttal szeretném megköszönni a Junior Achievement Magyarországnak, hogy elkötelezett szakmai partnerként már több mint húsz éve együttműködnek velünk a hazai társadalmi programjaink tervezésében és megvalósításában.”

M. Gergely Orsolya, a Junior Achievement Magyarország ügyvezetője elmondta: „A magyar fiatalok vállalkozói kompetenciáinak fejlesztése egyik fontos feladatunk, amellyel célunk, hogy ösztönözzük körükben a kreatív gondolkodást, és segítsük őket megtenni a szükséges lépéseket üzleti ötleteik megvalósítására. Örülünk, hogy a Nemzetgazdasági Minisztériummal együttműködve a közelmúltban részt vehettünk a 10. évfolyamon tanuló diákoknak szóló új kerettanterv kidolgozásában, amely  hamarosan pénzügyi és vállalkozási ismeretekkel és gyakorlati tudással fogja kiegészíteni a nemzeti alaptantervnek már 2007 óta részét képező vállalkozói kompetencia - oktatást.”

A Citi - JAM Diákvállalkozás Program hazai versenyének hattagú zsűrijében négy Citi önkéntes vállalt szerepet, közöttük Tatár - Kiss Klára, a Citi Magyarország HR igazgatója. A Nemzetgazdasági Minisztérium is képviseltette magát a rendezvényen. A zsűri a kilenc döntőbe jutott vállalkozás közül a „Game of Tones” nevű diákvállalkozást választotta ki nyertesnek, szoros küzdelemben. A tizenegy főből álló diákvállalkozás tagjai a szegedi Szabad Waldorf Általános Iskola és Gimnázium tanulói, akik saját díszítésű színezhető papírárut készítenek és értékesítenek, többek között füzeteket,  naptárakat és mappákat.

Az új Citi - JAM Diákvállalkozások Program 2015. októberi indulása óta eltelt nyolc hónapban az ország 41 középiskolájában 56 diákvállalkozás alakult 614 diák részvételével, és összesen mintegy ezer diák vett részt a különböző programokon, beleértve a vásárokat és workshopokat.

A program egyedülálló Magyarországon szemléletét, módszereit és eszközeit tekintve, mivel egy gyakorlati, élményalapú tanulási folyamatot tesz lehetővé. A program részeként a fiataloknak meg kell valósítaniuk üzleti ötletüket egy diákvállalkozás formájában, valamint létre kell hozniuk saját termékeiket vagy szolgáltatásaikat, amelyeket értékesíteniük is kell. Ezáltal a középiskolás diákok első kézből szerezhetnek tapasztalatokat egy vállalkozás indításával és működtetésével kapcsolatban.

A Game Of Tones lett a legjobb diákcég

Június 3.án megrendezésre került a JAM-Citi Diákvállalkozások Országos Versenye, Budapesten. A programra idén 9 diákvállalkozás érkezett, hogy szakmai tudását, vállalkozói tapasztalatát és ismeretét próbára tegye szakmai zsűri előtt. A zsűritagoknak idén az alábbi versenyelemeken kellett értékelni a diákokat: üzleti terv, színpadi prezentáció, stand és panelinterjú.

Az egész napot rendezvényen a diákok nagyon jól teljesítettek, a verseny és a pontozás is nagyon szoros volt.

A legjobb diákvállalkozás címét a szegedi Game Of Tones csapata nyerte el! 

Kiskunhalason is jártunk

A marketing mindig is kérdéses pont egy diákvállalkozás életében. A kiskunhalasi II. Rákóczi Ferenc Szakközépiskolába is ellátogattunk a JAM - Citi Diákvállalkozás Roadshowjának a keretében. A diákok volt és leendő diákvállalkozók. A Generációs marketing témakörében, kitértünk többek között arra is, hogy mit, kinek, hol és hogyan árusítsunk illetve ami a legfontosabb, meg kell találni azt a célcsoportot, akinek el akarjuk adni magát a terméket.

A merketing témakörén túl, a JAM munkatársa Szilágyi Orsolya bemutatta a jövőbeli diákvállalkozóknak a program működését és lépésről-lépésre végigjártuk, mi fog történni a következő tanévben a program során.

Hamarosan kiderül ki lesz az ország legjobb diákvállalkozása

Lázasan készül az a 9 diákvállalkozás, aki a jövőhét pénteki JAM-Citi Diákvállalkozások Orszáos Versenyén próbára teszi tudását, tapasztalatát, hogy elnyerhesse az év vállalkozója címet és képviselhesse hazánkat a svájci, nemzetközi versenyen. A diákok előre megírták az üzleti terveiket (angol és magyar nyelven) és most a prezentációk gyakorlásán és beküldésén a sor.

Kíváncsian várjuk a pénteki napot!

Debrecenben is a marketing volt a téma

A Roadshow Debrecenben a Telegdi Kata Szakiskolában folytatódott. A volt és leendő diákvállalkozók belekóstolhattak egy kicsit a generációs marketingbe. Habina Péter előadását nagy figyelemmel és érdeklődéssel hallgatták a diákok.

A szakmai roadshowk Kisújszálláson folytatódtak

2016. április 22

2016. május 20.

A Junior Achievement Magyarország jóvoltából két alkalommal előadásokat hallgathattak meg a közgazdász és kereskedő tanulók a logisztikusok mellett. Mindannyian tanulnak vagy tanulni fognak diákvállalkozást. Az első alkalommal a felsőbb évesek hallgathatták meg Habina Péter főiskolai tanár és tréner előadását generációs marketing témakörben, hogy tudják, mely generációnak milyen marketing eszközök segítségével tudnak eladni termékeket, szolgáltatásokat.

Második alkalommal a jelenleg is diákvállalkozást működtető diákok és a kilencedikesek hallgathatták meg ezt az előadást. Emellett betekintést kaptak Szilágyi Orsolyától a JAM életébe, megismerkedhettek különböző vállalkozásokat érintő dokumentumokkal.

A Pólust is meghódították a diákvállalkozók

2016. március 11.

Nagy várakozás övezte a Diákvállalkozások Tavaszi Vására és Versenye programot. A márciusi verseny nemcsak új helyen került megrendezésre, hanem olyan diákvállalkozások is bemutatkoztak, akiknek ez volt az első vásári alkalmuk. A rendezvényre előzetesen az első 25 jelentkezést tudtuk fogadni és hamar be is telt a helyek száma.

A nagy várakozást csak fokozta, hogy idén a tavaszi vásár legjobb középiskolás diákvállalkozásának nyereménye, hogy részt vehet a május végén megrendezésre kerülő, Szegedi Hídivásáron.

Több, mint 150 diák, 20 különböző iskolából érkezett a programra, hogy a tavaszi zsongásban részt vegyen. A program déltől kezdődött, de a leggyorsabb diákok, már 11-körül odaértek, hogy elfoglalhassák standjaikat és megkezdhessék a kipakolást. Az akkor még titkos csomagok, díszek, dekorációkra hamar fény derült és színesebbnél - színesebb termékek lepték el az asztalokat.

Mint minden verseny, most is eredményhirdetéssel zárult a rendezvény, ahol a szakmai zsűri különböző szempontok alapján pontozta, értékelte a csapatokat. Nem volt könnyű helyzetben az értékelő bizottság ugyanis 31 diákcég között kellett megkeresni a legjobbakat.

Az eredmény a következőképpen alakult:

Általános Iskola

Legjobb diákvállalkozás: Négy Évszak Bt. (Kastélydombi Általános Iskola, Budapest)

Legjobb marketing: ART Team (Darus Utcai Általános Iskola, Budapest)

Legszebb stand: Bókay Vállalkozók (Bókay Árpád Általános Iskola, Budapest)

Közönség kedvenc diákvállalkozása: Eleven - eleven (Kiss Géza Zenei Általános Iskola és AMI, Sellye)

       

Középiskola:

Legjobb logó: Le Maridian (Hunfaly János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági SZKI., Budapest)

Legjobb eladó: Made It (Hunfaly János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági SZKI., Budapest)

Legszebb stand: Dinamikus Technikusok (II. Rákóczi Ferenc Katolikus SZKI, Kiskunhalas)

Legjobb marketing: Floist Kft (Kocsis Pál Mezőgazdasági és Környezetvédelmi SZKI, Kecskemét)

Legjobb diákvállalkozás: Csodabogarak Kft (Kádas György Óvoda, Általános Iskola, EGYMI, Kisújszállás)

2st Roadshow Event: Marketing & Sales

At a glance

Time goes by so quickly - and it has never been truer than now with the roadshow of the JAM - Citi Young Entrepreneurship Program. Only a few weeks ago we shared with you the news of the first roadshow event and now it’s time to review the second one. This time the topic was marketing & sales and it was our honour to welcome Orsolya Lipták a successful Hungarian social entrepreneur on board who joined us specially for the event.

What? For whom? At what price? Where? How?

These are the key questions an entrepreneur has to answer when plannning his business - as Krisztián Györkei Citi volunteer pointed it out in his interactive session. During his truly engaging workshop students had the chance to understand professional terms through down to earth examples and also could get expert advice regarding the issues in their own mini companies, such as: how should I sell my season ending excess inventory? Or how should I draw up he profile of my target  audience if I sell a board game ?

1st Roadshow Event: Financial Planning

The first event took place in Budapest on February 17th bringing Citi volunteers, students and teachers together. Why is it essential to have a financial plan? What is it good for? What should be the part of it? Basic questions pointing at key issues that young entrepreneurs must face while running their businesses. As long as the students’ answer to the question whether we need to have a financial plan in an enterprise is uncertain there is a lot of work to do. However, the presenters completed the task successfully while engaging 140 participants for 120 minutes. Congratulations!

The volunteers

It is never an easy job to start something new but fortunately the Citi volunteers who faced the challenge had all what it takes to be great presenters. Attila Zsolt Túri, Dávid Viszoki and Tamás Murvai joined forces to help students get familiar with the basics of financial planning. In the first half Attila Zsolt Túri and Dávid Viszoki gave an insight into the role of business plans and financial plans thus setting the scene for the next half. This was the time for a more interactive part where the students could talk to the volunteers in smaller groups. It was a pleasure to welcome numerous other Citi volunteers who took part in the discussions.

Diákvállalkozások Karácsonyi Vására és Versenye

Kinőtték a Placcot a Diákvállalkozók


Idén nagy várakozással teltek a decemberi hetek. A Diákvállalkozások programba idén több mint 50 diákvállalkozás regisztrált, sorra érkeztek a társasági szerződések és cégbejegyzések, levelek és a vállalkozás működésével kapcsolatos kérdések. Folyamatosan érkeztek a visszajelzések a mentoroktól, diákoktól, ki hol tart éppen a vállalkozásával…aztán elérkezett az első vásári időpont és program a Citi - JAM Diákvállalkozások Karácsonyi Vására és Versenye.

 Miről is szól a Diákvállalkozás program? A Junior Achievement Magyarország évek óta sikeresen működő programja a Diákvállalkozás, melyben általános és középiskolás diákok egy iskolai tanéven keresztül kipróbálhatják magukat a vállalkozás világában. Az üzleti szimuláció során nemcsak megismerik az üzleti élet alapvető szabályait, hanem meg is tapasztalják a gazdaság és a pénz világát.

Minden évben kétszer rendezzük meg a Diákvállalkozások Országos Vásárát és Versenyét Budapesten,  ahol az adott tanévben regisztrált diákcsapatok mutathatják be vállalkozásukat, termékeiket/szolgáltatásaikat illetve addig megszerzett tudásukat, tapasztalatukat.

Idén 31 diákcég jelentkezett a vásárra, és hamar kiderült, a lelkes diákok kinőtték a KÖKI Placcot! A nagy érdeklődésre való tekintettel még egy üzlethelységet biztosított a KÖKI Terminál, így egyszerre két helyen is ment a vásározás. A diákok sorra érkeztek, különböző méretű és formájú (akkor még a titkos) csomagokkal és dobozokkal. A  standok feldíszítése megkezdődött és a termek hamar megteltek a fiatal vállalkozók lelkes beszélgetésével és nevetésével.

A program megnyitója után megkezdődött a vásározás. A diákok sorra hívták be a KÖKI Terminálban járkáló vásárlókat, akik nagy lelkesedéssel járták körbe a standokat, és telt szatyrokkal távoztak tőlük. Idén ismét volt közönségszavazás, így a vásárlók sorra jöttek a JAM standjához, hogy leadják voksukat kedvenc csapataikra.

Mind minden verseny, most is eredményhirdetéssel zárult a rendezvény, ahol a szakmai zsűri különböző szempontok alapján pontozta, értékelte a csapatokat. Nem volt könnyű helyzetben az értékelő bizottság ugyanis 31 diákcég között kellett megkeresni a legjobbakat.

Középiskola:

Közönség kedvence: Zoltanea Kft. (Pestszentlőrinci Közgazdasági SZKI)

Legjobb logó: I.P.M (Szegedi Tömörkény István Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola )

Legjobb eladó: Doogo (Alternatív Közgazdasági Gimnázium)

Legszebb stand: Wanderlust (Alternatív Közgazdasági Gimnázium)

Legjobb marketing: EcoLogical (Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium SZKi és Koll.)

Legjobb diákvállalkozás: Doogo (Alternatív Közgazdasági Gimnázium)

Ezúton szeretnénk megköszönni a KÖKI Terminálnak, hogy helyet biztosítottak a rendezvénynek.

Külön szeretnénk megköszönni a szakmai zsűri tagjainak,

Citi képviselőinek, a Monsanto képviselőinek, Mészáros Mónikának a Tenderauditor Kft. képviselőjének és Kormos Beának az NGM képviselőjének, hogy szakmai tudásával és megjelenésével emelete a program színvonalát.

Külön köszönjük, hogy ajándékokkal is támogatták a díjazott vállalkozókat

 


 

Diákvállalkozós kérdez - felelek

Ti kérdeztetek, a Citi szakemberei és önkéntesei pedig válaszoltak. Gondot jelentett a marketing vagy a csapattársak motiválása? Nem tudjátok, hogy mire figyeljetek egy árszabásnál? Most megtudhatjátok a választ! Olvassátok el az eddig felmerült kérdéseket és az ezere érkezett válaszokat! Új kérdésetek merült fel? Osszátok meg velünk és mi továbbítjuk az önkénetesek felé!

Kérdéseiteket az alábbi e-mail címre várjuk: szilagyi.orsolya@ejam.hu

Diákvállalkozós kérdez - felelek (kattints ide)

A Citi - Junior Achievement Diákvállalkozás Program több mint kétezer fiatalnak ad lehetőséget a vállalkozások világának megismerésére

Budapest

 Budapest. Országszerte több mint kétezer középiskolás diák alapozhatja meg gazdasági ismereteit és fejlesztheti vállalkozói készségeit a 2015 októberében induló Citi -Junior Achievement Diákvállalkozás Program keretében. A Citi Alapítvány 85 ezer dolláros támogatásával létrejövő program megvalósítását a Citi Magyarország több mint 30 önkéntes dolgozója is segíti. A következő nyolc hónap során a diákcsapatok valós körülmények között fogják gyakorolni egy vállalkozás megalapítását, illetve folyamatos fejlesztését, így tapasztalati úton sajátíthatják el egy fenntartható vállalkozás működtetésének alapjait. A program hozzájárul a fiatalok munkavállalói készségeinek fejlesztéséhez, és jövőbeli karrierjük megalapozásához.

„Nagyon örülünk, hogy a Citi Magyarország támogatásával idén elindíthatjuk ezt a programot. Egyik fontos küldetésünk, hogy kialakítsuk a fiatalokban a vállalkozói szellemet. Célunk, hogy kreativitásukat és kezdeményezőkészségüket fejlesszük, illetve arra ösztönözzük őket, hogy megvalósítsák üzleti ötleteiket. Ez a program egyrészt inspirálja a középiskolás diákokat, másrészt felkészíti őket arra, hogy a problémák megoldása során használják a bennük rejlő vállalkozói szellemet, ezzel is megalapozva jövőjüket, miközben hozzájárulnak egy társadalmi és környezeti szempontból is fenntarthatóbb világ kialakításához.” – mondta M. Gergely Orsolya, a Junior Achievement Magyarország ügyvezető igazgatója.

„A Citi Alapítvány kiemelt figyelmet szentel a fiatalok munkahelyteremtését katalizáló programokra, miközben küldetését teljesítve a hátrányos helyzetű közösségek gazdasági fejlődésének előmozdításán, illetve e közösségek tagjai életszínvonalának emelésén dolgozik világszerte. A Citi Magyarországnál hasznosítani tudjuk páratlan globális hálózatunk tudásbázisát, valamint önkéntes dolgozóink széles körű szakmai ismereteit és tapasztalatait, ezzel támogatva, hogy minél több gazdasági lehetőség nyíljon a magyar fiatalok számára.” – tette hozzá Hencz Éva, a Citi Magyarország média - és közösségi kapcsolatokért felelős vezetője.  

A program egyedülálló Magyarországon szemléletét, módszereit és eszközeit tekintve, mivel egy gyakorlati, élményalapú tanulási folyamatot tesz lehetővé. A program részeként a fiataloknak meg kell valósítaniuk üzleti ötletüket egy diákvállalkozás formájában, valamint létre kell hozniuk saját termékeiket vagy szolgáltatásaikat, amelyeket értékesíteniük is kell.  Ezáltal a középiskolás diákok első kézből szerezhetnek tapasztalatokat egy vállalkozás indításával és működtetésével kapcsolatban. A programban nyertes diákvállalkozás fogja képviselni Magyarországot a Junior Achievement Europe által jövő nyáron Svájcban rendezendő „Az Év Diákvállalkozása” régiós versenyen.

A programban résztvevő diákok a számukra szervezett országos és régiós vásárokon árusíthatják termékeiket és szolgáltatásaikat, és felmérhetik üzleti sikerüket. Emellett, a vállalkozási Roadshow programjain is részt vehetnek, ahol az üzleti tervezés, az értékesítés és marketing terén bővíthetik vállalkozói ismereteiket. A Roadshow célja, hogy népszerűsítse a fiatalok körében a vállalkozói szellemet, amelyhez sikeres, helyi vállalkozók meghívásával is hozzájárulnak. 100 tanár vesz részt a Junior Achievement Magyarország szakemberei által tartott tanártréningeken. A képzés célja, hogy biztosítsa a pedagógusok számára azt a háttértudást, aminek birtokában magabiztosan segíthetik a diákvállalkozók munkáját az év során.

A középiskolás diákokat és a pedagógusokat támogatja idén a JAM - Citi új programja

2015 őszétől a Citi egyűttműködésében új programhoz csatlakozhatnak a középiskolás diákok illetve az iskolákban dolgozó pedagóus kollégák.

Az egy tanéven át tartó Diákvállalkozás Program a középiskolás diákok üzleti, pénzügyi és vállalkozói kompetenciájának fejlesztéséhez járul hozzá, ami kiválóan illeszkedik a kerettantervben megfogalmazott célokhoz. Ez alatt az egy év alatt a diákok a program segítségével saját diákvállalkozást alapíthatnak, és betekintést kaphatnak a vállalkozói és üzleti szférába, megismerhetik az alapvető üzleti és pénzügyi szabályokat illetve ízelítőt kaphatnak a munka végzésével járó felelősségből is.

A Diákvállalkozások működéséről bővebben olvashat: itt

Alternatív Közgazdasági Gimnázium
Diákvállalkozása - 2014/2015

A diákok munkáját pedagógusok kísérik, akik számára egy ingyenes, 3 + 1 napos (40 órás) akkreditált pedagógusképzést biztosítunk. A képzés során a pedagógusokat felkészítjük a mentorszerepre, olyan módszereket és tudásanyagot biztosítunk számukra, amely segíteni fogja munkájukat az év során.

Akkreditált Pedaggóusképzés - 2014

Amit nyújtunk az iskolának a program keretében:

40 órás akkreditált pedagógusképzés (iskolánként maximum 2 fő tanár számára); aki nyitott a pénzügyi - vállalkozó ismeretek átadására illetve nyitott a diákvállalkozás program koordinálására. A képzések helyszíne: Budapest és Szeged (minimum 10 fő jelentkezése esetén régiós képzéseket is indítunk)

Vállalkozási - pénzügyi oktatási csomag: tankönyvek, tanári kézikönyvek, tanulást segítő kiadványok stb., amelyek játékos, interaktív formában ismertetik meg a diákokkal a közgazdaságtan és a pénzügyek alapjait, igazodva a korosztály előzetes ismereteihez, sajátosságaihoz.

• Nyilvános vásárok szervezése a diákvállalkozások számára, ahol valós piaci körülmények között értékesíthetik a termékeiket.

Utazási hozzájárulás a vásárra való eljutásra a diákvállalkozók számára – előzetes pályázat benyújtása alapján

• Részvételi lehetőség a szakmai Roadshow rendezvényein a csatlakozó iskolák számára, ahol üzleti és vállalati szakemberek tartanak 3 - 4 órás szakmai tréninget és előadást a diákvállalkozók számára, a vállalkozás sikerességét és működését érintő témakörökben

• Pedagógus workshop biztosítása a programban résztvevő pedagógusok számára, ahol megoszthatják eddigi élményeiket és tapasztalatukat

• Pedagógusok számára vállalati mentor szakmai támogatása

• Hozzáférés a program weboldalához és letölthető anyagokhoz

• A JAM szakemberei által nyújtott folyamatos szakmai támogatás.

 

Az iskola feladatai a programban:

• Folyamatos együttműködés a JAM szakembereivel, akik a Citi partnereiként a programot lebonyolítják.

• Csatlakozott iskolánként minimum 1 diákvállalkozás beindítása és működtetése a tanév folyamán.

• Minimum egy JAM által szervezett versenyen való megjelenés.

• A program eseményeinek publikálása az iskola honlapján.

• A program eredményeinek visszajelzése a JAM számára szöveges beszámoló útján.

 

Tervezett időbeosztás:

Időpont Program
2015. november - december Akkreditált tanárképzés, oktatóanyagok átadása
2015. november 13 - 14; november 27. Első pedagógusképzés időpontja - Szegeden

2015. október –

2016. május 30.

Roadshow és szakmai előadások, workshopok a

következő témakörökben:

  • Ötletbörze - innováció katalizálása
  • Pénzügyi tervezés
  • Marketing és prezentáció
2015. december 12. 

Diákvállalkozások
Karácsonyi Vására és Versenye,

Budapest

2015. december 30.

Félévi beszámoló
megküldése –

diákvállalkozások eddigi tevékenységének összefoglalása

(mérleg,
bevétel, kiadás stb.)

2016. március 18 v. 25  
Diákvállalkozások
Tavaszi Vására és Versenye
2016. május (vége)
Diákvállalkozások
Országos Versenye
2016. június 1.  
Diákvállalkozások
felszámolása, év végi beszámoló beküldése

 

Akkreditált képzések időpontja:

2015. november 5-6-7. (Budapest)

2015. 19-20-21. (Budapest)

 

A program ingyenes de előzetes jelentkezéshez kötött: itt

 

További információ és jelentkezés a program koordinátoránál:

Kovács Ildikó

Telefon: +3630/996-0359

E-mail: kovacs.ildiko@ejam.hu