Diákvállalkozások magyarországi programja, vásárai és versenyei 2013-2014

Diákvállalkozások Országos Versenye

Budapest, 2014.05.29

Május utolsó heteiben nemcsak az iskolapadban kell helyt állniuk a Junioros diákoknak, hanem a diákvállalkozások országos versenyén is, mely a tanév utolsó rendezvénye.

Minden évben több versenyt rendezünk, melyen az aktuális év regisztrált diákvállalkozásai mutathatják be addig megszerzett tudásukat, tapasztalatukat és tehetségüket. A versenyeken a diákok lehetőséget kapnak termékeik / szolgáltatásuk értékesítésére és bemutatására. A díjazás természetesen nem maradhat el. Meghívott szakmai zsűri segíti munkánkat, hogy a kis vállalkozók visszajelzést is kapjanak, hogy miben kiemelkedőek illetve mit kell még erősíteni, fejleszteni.

Május 29. - én azonban egy olyan versenyen kellett a JAM - es középiskolás diákoknak helytállni, ami sokkal nagyobb felkészülést, kihívást jelentett számukra, mint a többi rendezvény. A Diákvállalkozások Országos Versenyén a diákvállalkozásoknak négy feladaton kellett bizonyítaniuk helytállásukat, felkészültségüket és az egy év alatt megszerzett tudásukat. A cél nem más, mint elnyerni Magyarország legjobb diákvállalkozása címet és kijutni a Diákvállalkozások Nemzetközi Versenyére, Tallinban, ahol vállalkozásukat és hazánkat képviselhetik.

Idén négy olyan diákvállalkozás volt, akik idejüket és erejüket nem kímélve vágtak bele a komoly kihívásba. A nemzetközi verseny egyik alapfeltétele az angol nyelvtudás, így az országos versenyen is több feladatelemen elvárás volt. A diákoknak az alábbi feladatokon kellett bizonyítaniuk:

1.Üzleti terv írása: a vállalkozás elmúlt egy évéről készült üzleti beszámoló, angol és magyar nyelven. Az üzleti tervnek tartalmaznia kellett a vállalkozás célját, működését, eddigi eredményeit és a pénzügyi kimutatásokat. 

2.Üzleti prezentáció: a szakmai zsűri előtt előadott, üzleti jellegű prezentáció. Az előadás időtartalma összesen 4 perc, melyben a legfontosabb célkitűzéseket, működési feltételeket és eredményeket ismertetik a diákok.

3.Standinterjú: a vállalkozók standjainál történő elbeszélgetés. A szakmai zsűri ebben a feladatban körbejárja a diákok standjait, megnézve annak megjelenéstét, a vállalkozás termékeit és fő arculatát. Eközben kérdéseket intézhetnek a diákokhoz.

4.Panelinterjú: a zsűri és a diákvállalkozás előtt zajló angol nyelvű elbeszélgetés. Ebben a feladatkörben a meghívott szakmai vendégek feltehetik kérdéseiket és jelezhetik észrevételeiket a diákok felé. Ez a verseny egyik legkomolyabb feladata. A diákok mindemellett, hogy reflektálnak a kapott kérdésekre, ezzel tanúbizonyságot adva tudásukról, szakmai tapasztalatukról és összetartásukról, meg kell állniuk helyüket ebben az új szituációban.

A szakmai zsűrinek idén sem volt egyszerű dolga, az idei diákvállalkozások hozták a JAM - es színvonalat. A döntés azonban megszületett és hazánkat a Company 4 Music, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium diákvállalkozása képviseli a Nemzetközi Versenyen. Ezúton gratulálunk nekik és sok sikert kívánunk nekik a versenyre való felkészülésben!

Magyarország legjobb diákvállalkozása

Company 4 Music

Alternatív Közgazdasági Gimnázium

A versenyen induló további diákvállalkozásokról sem feledkezhetünk meg, talpraesettségük,
kitartásuk és szakmai tudásuk példaértékű. 
 

 Bloom Nyrt.

Alternatív Közgazdasági Gimnázium

 

 HunGaro Gift Ltd.

Sipkay Barna Vendéglátóipari, Kereskedelmi, Idegenforgalmi,
Szakiskola és Kollégium

 

 In Sight

Alternatív Közgazdasági Gimnázium

 

 

Diákvállalkozások a Hídi Vásárban

Portrérajzolás? Hennázás? Arcfestés? Kézműves termékek és ajándékok? Mindez egy helyen? A idei hídi vásárban biztosan megakadt a szeme mindenkinek a szegedi Tömörkény István Gimnázium és Szakközépiskola, Tömörkény Art diákvállalkozásának standjánál... A kis csapat iskolájának és szakjának népszerűsítésével készült az idei vásárra. A vállalkozók nem unatkozhattak egy percet sem, látogatók, vásárlók és érdeklődők akadtak bőven, akik egy-egy percre megálltak a diákok standjánál, hogy vásároljanak, nézelődjenek.

Diákvállalkozások Tavaszi Vására és Versenye

Lurdy Ház, Budapest

2014. április 11.


Idén tavasszal is elérkezett az idő arra, hogy a Junior Achievement Magyarország kis és nagy diákvállalkozásai megmutassák eddigi teljesítményüket, eredményeiket, tehetségüket és vállalkozói ismereteiket. A bemutatkozás és eladás mellett a JAM - es vállalkozók egymással is versenybe szálltak a már jól ismert díjak elnyeréséért.

Az ország különböző pontjairól, összesen 15 vállalkozás érkezett a pénteki programra, hogy egész éves munkájukat bemutatva, értékesítve jelen lehessenek a budapesti rendezvényen.

A pénteki nap ellenére a diákok sorra csábították a vásári helyszínre a Lurdy Házban vásárló, nézelődő embereket. A legkiemelkedőbb eladónak, azonban a Bíborvég Általános Iskola diákvállalkozása a Decs Alsó egyik képviselője, Pusztai László bizonyult, aki negyedóránként új eladót csábított be kézen fogva a JAM - es vásárba és persze saját standjukhoz.

A vásárban minden szem a szegedi Tabán Általános Iskola diákjaira szegeződött. Színes egyenruhájukon kívül, egyedileg feldíszített standjuk is nagy feltünést keltett a vásári forgatagban, így nem volt kérdés, hogy idén TeaBags by Tabán nyerje a Legszebb stand díjat.

A Kastélydombi Általános Iskola is jeleskedett az egységes öltözetben. Zöld nyakkendő, hatalmas mosoly és színes tárgyak, díszek árulkodtak a Kastélydomb Kincsei diákvállalkozás standjáról. A zsűri őket a Legjobb marketing címmel jutalmazta.

Nem kérdés, hogy manapság egyre népszerűbbek a régi magyar mintákkal és szimbólumokkal ellátott termékek. Ezt használta fel a Sipkay Blanka Kereskedelmi Szakközépiskola diákvállalkozása a HungaroGift Ltd., akik saját készítésű, egyedi termékekkel tisztelegtek a magyar hagyományok előtt. A vásárlók dicsérete mellett a Legötletesebb termék díjat zsebelhették be idén a lányok.

Újrahasznosított szemeteszsákokból készített ruha? Hatalmas, színes feliratok a falon, az embereken? Bizony ez nem más, mint az Ú-HA diákvállalkozás, akik idén elnyerték a Legjobb diákvállalkozás címét.

„Az Ön cége tesz valamit a környezete megóvásáért?” - teszi fel a kérdést az Alternatív Közgazdasági Gimnázium InSight diákvállalkozása. A budapesti diákvállalkozás növények ültetésével illetve környezetvédelmi kampányok szervezésével foglalkozik, ezzel kivívva a zsűri figyelmét és a Legötletesebb termék díjának elnyerését.

Rossz kedved van, vagy csak rád férne már a nevetés? Keresd fel a kisújszállási Móricz Zsigmond Gimnázium Fun Zrt. standját és garantáltan felvidulsz. A vicces és ötletes termékek mellett a stand díszítése sem volt ám hétköznapi. A Legszebb stand díjával jutalmaztuk őket.

A kisújszállási gimnázium másik standjánál mélyen a zsebükbe nyúlhattak a vásárlók. A Zseb Kft. ötletes termékei mellett, a legösszeszedettebben mutatta be vállalkozását és tevékenységét, így a Legjobb eladó díjat idén ők nyerték el.

A Legjobb diákvállalkozás díjat idén a Vakok Általános és Speciális Szakiskolájának diákvállalkozása a Vak Fazék nyerte el.

 

Általános Iskola - díjazottak

Legszebb stand

TeaBags By Tabán

Tabán Általános Iskola és AMI

Legjobb eladó

Decs Alsó

Bíborvég Általános Iskola

Legötletesebb termék

HungaroGift Ltd.

Sipkay Blanka Kereskedelmi

Szakközépiskola

Legjobb marketing

Kastélydomb Kincsei

Kastélydombi Általános Iskola

Legjobb diákvállalkozás

Ú-HA

Újbudai Petőfi Sándor Általános Iskola

 

Középiskola - díjazottak

Legszebb stand

Fun Zrt.

Móricz Zsigmond Általános Iskola

Legjobb eladó

Zseb Kft.

Móricz Zsigmond Általános Iskola

Legötletesebb termék

In-Sight

Alternatív Közgazdasági Gimnázium

Legjobb diákvállalkozás

Vak Fazék

Vakok Általános és Speciális

Szakiskolája


A szakmai zsűri tagjai voltak:

Nyomárkay András – ActControll, ügyvezető igazgató

Balogh Ildikó – Biztosítási, Oktatási Intézet – kuratóriumi elnök

Dankó András – Monsanto, pénzügyi vezető

Bízunk benne, hogy jövőre ugyanekkora erővel, kitartással és lelkesedéssel vágnak bele szeptembertől a diákok az új vállalkozások alapításába, szervezésébe.

7. Dél - Alföldi Karácsonyi Vásár

Fehér Ignác Általános Iskola, Algyő

2013.december 10.

2013. december 10. - én, hagyományokhoz híven, ismét megrendezésre került az algyői Fehér Ignác Általános Iskolában a 7. Dél-Alföldi régiós karácsonyi vásár, a JAM-es diákvállalkozások és az ökoiskolák részére. Az iskola tornaterme hamar gyerekzsivajjal, hangulatos karácsonyi zenével és színesebbnél, színesebb standokkal telt meg. A vásáron 3 kategóriában értékeltük a kicsi vállalkozókat. 

A vásár eredménye

Legszebb stand

Kis GyeviJAM

Fehér Ignác Általános Iskola

Algyő

Leghatásosabb marketing munka

5/B osztály

Fehér Ignác Általános Iskola

Algyő 

Legjobb diákvállalkozás

Tea Bags Rt.

Tabán Általános Iskola és AMI

Szeged

Különdíj

ÖKO - Trio

Táncsics Mihály Tehetségggondozó

Gimnázium és SZKI

Orosháza

 

Diákvállalkozások az Adventi Vásáron

Budapest, Alternatív Közgazdasági Gimnázium

2013.december 07.

2013. december 7. - én, a budapesti Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban megrendezésre került az Adventi vásár, melyen részt vettek a Junior Achievement Magyarország 2013/2014 - ben beregisztrált diákvállalkozásai.

Az egész napos vásárra már délelőtt megérkeztek a diákvállalkozások, hogy termékeiket és szolgáltatásaikat bemutatva indulhassanak a 4 fő kategória díjának elnyeréséért. Idén a "legjobb marketingmunka", a „vásár legjobb terméke",a "legjobb kereskedés" és a "legjobb diákvállalkozás" címért indulhattak a fiatal vállalkozók.

 

A vásár eredménye

Legjobb marketing munka

Bloom Nyrt.

Alternatív Közgazdasági Gimnázium

Budapest

Legjobb termék

Carbon Equality Zrt.

Alternatív Közgazdasági Gimnázium

Budapest

Legjobb kereskedés

Tea Bags by Tabán

Tabán Általános Iskola és AMI

Szeged

Legjobb diákvállalkozás

Company 4 Music Zrt.

Alternatív Közgazdasági Gimnázium

Budapest

 

Az adventi vásárról további képek: itt