Egyenlő esélyű hozzáférés lélektani összetevői

Egyenlő esélyű hozzáférés lélektani összetevői 

 - című 66 órás akkreditált képzés

Beszámolók a terepgyakorlatról:

"Számomra, mint testnevelőnek igen nehéz gondolat a mozgáskorlátozottság. Az, hogy ne azt csináljam, amit szeretnék, illetve amit akarok szinte elképzelhetetlen. (...) Most viszont a próba után, ahol csak segítséggel tudtam megoldani a feladatokat, talán jobban tudok majd ezekről az érzésekről beszélni a diákoknak is. Várom a következő programokat és a tartalmas beszélgetéseket"

"A múlt pénteki alkalom volt az első az életemben, amikor kipróbálhattam a kerekesszékkel való közlekedést, helyváltoztatást. Sőt eddigi életem során most beszélgettem először kerekesszékben élő sérült emberrel is. (...)
Aztán megtapasztaltam - báró csak egy rövidke időszakra - a kerekesszékkel való közlekedés nehézségeit, persze azzal a tudattal, hogy én mindjárt felállok ebből a székből. Nem állítom, hogy száz százalékosan át lehet így élni, érezni az Ő helyzetüket, de hogy innentől még jobban oda fogok figyelni arra, hogy hogyan tudom segíteni az életüket, boldogulásukat, az biztos"

"Ez a délután ízelitőt nyújtott abból, amire a következőkben is számíthatunk: az elméleti megalapozás mellett ugyanolyan fontossággal lépett elő a tapasztalás.(...) Az igen komplex és módszertanilag változatos alkalom talán legemlékezetesebb része a "siket séta" volt a városban"

"S, hogy nekem mire is volt szükségem ahhoz, hogy életemben először kipróbáljam, és beleüljek egy kerekesszékbe? A válasz „egyszerű”: elsősorban annak lehetőségére, hogy ezt megtehessem, másodsorban pedig arra, hogy saját fogyatékosságomat „magam mögött hagyjam” és mintegy „egészséges” emberként elég bátorságot gyűjtsek ahhoz, hogy néhány perc erejéig mozgássérültté „váljak”... A székbe beleülni „könnyű” volt. Számomra a valódi kihívást az azzal való közlekedés jelentette csak igazán. Egyenes járdaszakaszokon még csak - csak megbirkóztam a feladattal, de az akadálypálya rávilágított arra: mennyire kiszolgáltatott helyzetben éli mindennapjait egy kerekesszékes ember"

A képzésről 

A képzés jelenleg folyó, vagy befejezett tanulmányokkal rendelkező pszichológusok, gyógypedagógusok, egészségügyi szakemberek, pedagógusok, szociális munkások, szociálpedagógusok, mentálhigiénés szakemberek esélyegyenlőséggel kapcsolatos ismereteinek bővítése, érzékenyítése történik. A képzés célja a résztvevők megismertetése a fogyatékos személyek elfogadását ösztönző szemléletmóddal és a különböző fogyatékosság típusokhoz kapcsolható kommunikációs helyzetekkel. A képzés során alkalmazott eljárások hatására fejlődik a résztvevők fogyatékosságokhoz valóviszonyulása, elfogadása, segítő attitűdje. A képzéskét modulból áll, amelyekkülön - külön is elvégezhetők.

Kommunikációs hídépítés ép és fogyatékos emberek között

Képzés ideje: 30 óra

FAT programakkreditációs lajstromszám: PL - 5563/008

A programmodul sikeres elvégzésével a résztvevő képes a különböző fogyatékosság típusokhoz kapcsolható kommunikációs helyzetek, folyamatok alkalmazott technikáinak megismerésére, segítésére tréningszerű, érzékenyítő módszerekkel. Olyan ismereteket sajátít el, amelyek gyakorlati alkalmazásával a váratlan kommunikációs helyzetek is zökkenőmentesen oldódnak meg, utat engedve ezzel az esélyegyenlőséghez, társadalmi integrációhoz.

Várható időpontok:

2014. február 03.

2014. február 04.

2014. február 10.

2014. február 11.

2014. február 17.

2014. február 18.