The Entrepreneurial School - Vállalkozói Iskola

Magyarországon

 

Egyre több tanár ismerkedik meg a TES Guide – Virtuális Tudástárral

A 2014 - es év során hazánkban is egyre jobban nőtt azon tanárok száma, akik megismerkedtek a TES Guide Virtuális Tudástár nyújtotta lehetőségekkel és módszertani eszköztárral. A külföldi jó gyakorlatokat, módszertani eszközöket felsorakoztató online felület célja, hogy minél több európai ország pedagógus munkáját segítse, szabadon felhasználható ötletekkel és megoldásokkal.

Az őszi képzések Pécsett és Budapesten kerültek megrendezésre ezúton köszönjük minden képző és résztvevő közreműködését.

Sok sikert kívánunk a tavaszi félévhez és reméljük minél több helyen sikerül beépíteni a már bevált tanítási gyakorlatokat a diákok iskolai munkájába.

A Virtuális Tudástárral kapcsolatos további információért kérjük látogassa meg a honlapot vagy érdeklődjön a projekt hazai koordinátoránál az alábbi elérhetőségek egyikén:

Kovács Ildikó

E-mail: kovacs.ildiko@ejam.hu

Tel.: 30-996-0359

 

Egyre többen csatlakoznak a TES Guide tanáraihoz

A márciusban útjára indított The Entrepreneurial School projekt eredményei egyre több tanárhoz jut el Európa országaiban. A program legfrissebb híreiről az alábbi linkeken olvashat a projekt hivatalos hírlevelében:

2014  Október: itt

2014 Szeptember: itt 

Ha szeretné új feladatokkal színesíteni óráját és egyben fejleszteni a diákok vállalkozói kompetenciáját látogasson el The Entrepreneurial School hivatalos honlapjára:

www.tesguide.eu

 

Virtuális Tudástár és Útmutató a vállalkozói kompetencia fejlesztéséhez

Virtual Guide to Entrepreneurial Learning

ÚJ ONLINE TARTALOM TANÁROK SZÁMÁRA

2014. március 7., Brüsszel: 120 képző érkezett 22 európai országból, hogy jelen legyen a Virtuális Tudástár és Útmutató (Virtual Guide to Entrepreneurial Learning, - www.tesguide.eu) hivatalos bemutatóján.

A projekt célja, hogy a pedagógusok számára olyan módszereket, eszközöket és jó gyakorlatokat  tegyen hozzáférhetővé, amelyek segítségével fejleszteni tudják a diákok vállalkozói kompetenciáit saját tanóráikon belül. A hazájukba visszatérő képzők feladata, hogy minél szélesebb körben bemutassák a pedagógusoknak ezt az új lehetőséget és ezáltal színesebbé és korszerűbbé tegyék oktatási módszereiket.

A kezdeményezés a The Entrepreneurial School” projekt részét képezi (www.entrepreneurialschool.eu), melynek középpontjában  egyrészt a tanárok szakmai fejlődése áll másrészt pedig, hogy az iskolák nagyobb hangsúlyt fektessenek a diákok vállalkozói kompetenciáinak fejlesztésére, úgymond „vállalkozó szellemű” intézményekké váljanak. A konzorciumon belül szakértők kivételes csapata fogott össze, akik között nem csak az üzleti szektorok képviselőit tarthatjuk számon, hanem egyetemek és oktatási szervezetek munkatársai is szerepelnek. Az Európai Bizottság Versenyképességi és Innovációs Keretprogram (CIP) által támogatott projekt célja, hogy az elkövetkező 3 évben több mint 4000 tanárt képezzen ki Európa 22 országában.

A vállalkozói szellem javítását célzó oktatási módszerek célja, hogy a pedagógusok kilépjenek a hagyományos tanári szerepkörből és a tanulási folyamat facilitátoraivá váljanak. A diákok feladata, hogy megtanuljanak hatékonyan csapatokban dolgozni, összetett problémákat és helyzeteket kezelni és megoldani. Kiemelten fontos szerepet kap a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése az oktatás minden szintjén. A tanároknak szüksége van korszerű módszerekre és eszközökre, amelyek segíti munkájukat a saját területükön illetve a pedagógusok egymást is  segítik a tapasztalatok és jó gyakorlatok megosztásával.

A brüsszeli nyitó rendezvényen az üzleti élet képviselői, döntéshozók és gyakorlati szakemberek osztották meg gondolataikat a vállalkozói szellem javítását célzó oktatással kapcsolatosan.

„A tanárok kiemelkedően fontos szerepet játszanak abban, hogy felruházzák a felnövekvő ifjúságot azon vállalkozói készségekkel, melyek birtokában a jövő innovátoraivá és munkavállalóivá válva erősítik a holnap gazdaságát.„ Jo Deblaere, COO, Accenture

„Manapság a diákok oktatása sokkal kreatívabb, innovatívabb és élvezhetőbb, mint az előző időszakokban. Hosszú út vezetett odáig, hogy a vállalkozói kompetencia fejlesztése napirendre kerüljön és ez a folyamat nem történhetett volna meg a tanárok közreműködése nélkül, akik a változás mozgatórugói, azonban még mindig sok munka vár ránk, hogy ez a változás eljusson Európa minden iskolájába.” Marko Curavic, csoportvezető Vállalkozói készségek és szociális gazdaság, Oktatási és Kulturális Főigazgatóság, Európai Bizottság

„Hogyan segíthetjük a tanárokat és diákokat abban, hogy erősebb legyen bennük a vállalkozói szellem? Fontos az iskolákban a tanári kar szoros együttműködése, a minőségi tanárképzés, a korszerű értékelő módszerek átvétele illetve az üzleti és oktatási szektor szorosabb együttműködése. A vállalkozói szellem javítását célzó oktatási módszerek nagy hangsúlyt fektetnek a tanítás és tanulás újfajta megközelítésére, többek között a projekt alapú oktatási folyamatra, illetve a rugalmasan alkalmazható, általános és az egyik helyzetről a másikra átvihető kompetenciák fejlesztésére ”Marc Durando, ügyvezető igazgató, European Schoolnet.

The Entrepreneurial School - Vállalkozói Iskola

A Junior Achievement - Young Enterprise Europe útjára indította The Entrepreneurial School - Vállalkozói Iskola című projektjét (http://www.theentrepreneurialschool.eu/ ). A program célja, hogy Európa szerte segítse a pedagógusok munkáját az új elvárásoknak megfelelően egyre nagyobb hangsúly kerüljön a vállalkozói kompetenciák fejlesztésére a tanórákon belül.

A nyitó rendezvény 2014. 03. 07-én volt Brüsszelben, ahol hazai pedagógusok is képviselték Magyarországot a Junior Achievement Magyarország szervezésében. Az eseményre 22 országból több, mint 120 tanár érkezett, akik itt kaptak felkészítést arra, hogy hazájukba visszatérve minél több pedagógust megismertessenek a rendelkezésükre álló lehetőséggel.

A projekt alappillére a The Virtual Guide – Virtuális Tudástár (www.tesguide.eu), melyben számtalan olyan módszer, eszköz, jó gyakorlat szerepel, amelyeket a tanárok saját iskolájukon belül is szabadon alkalmazhatnak. A módszerek, eszközök segítségével a pedagógusok hatékonyabban tudják fejleszteni a diákok problémamegoldó, döntéshozói képességét, a csapatmunkában való részvételt, a kreativitást és kezdeményezőkészséget. Ezek a készségek szorosan kapcsolódnak a vállalkozói kompetenciához, mely szerepel az EU által meghatározott 8 kulcskompetencia között és ennek fejlesztése elengedhetetlenül szükséges, ahhoz, hogy a magyar diákok is megfelelő módon felkészüljenek később a munkaerőpiac követelményeinek és aktívan hozzájáruljanak a gazdaság erősödéséhez.

Az új módszerekkel megváltozik a klasszikus tanári szerepkör is, előtérbe kerül a diákok aktív közreműködése, a pedagógusok pedig egyre inkább a tanulás facilitátorává válnak. A legnagyobb nehézséget sokszor az jelentette, hogy bár a cél megvolt, fejlesszük a gyerekek ezen készségeit, de hogyan? Milyen módszerekkel? A Virtuális Tudástár (The Virtual Guide) ebben tud segítséget nyújtani, lehetővé teszi a különféle keresési módszereket:

- tantárgyak szerint

- fejlesztendő készségek szerint

- korosztály szerint

- oktatási cél szerint

Az elkövetkező időszakban számos lehetősége nyílik a tanároknak arra, hogy közelebbről megismerkedjenek a Virtulás Tudástár nyújtotta lehetőségekkel, annak használatával és alkalmazásával. Amennyiben többet szeretne tudni a programhoz kapcsolódó tréningjeinkről kövesse hírlevelünket illetve látogassa meg honlapunkat!


A projekthez kapcsolódó honlapok:

The Entrepreneurial School : http://www.theentrepreneurialschool.eu/

The Virtual Guide: www.tesguide.eu