Követendő példák

 Követendő példák

Az 1993-ban alakult Junior Achievement Magyarország nem csak vágyakat kerget, és gyümölcsöket érlel, íme a bizonyíték – az elkészült lekvárra, azok akikre büszkék vagyunk.

Az itt bemutatott történetek segítenek bennünket a mindennapi munkánkban, adnak hitet, erőt és kitartást.

Nagy öröm a számunka, hogy ha segítségünkkel lámpások gyúlnak, mert az alagút végén ott a fény!


Jó példák - Példa értékű szakmai munkák 


V.Kőrösy Közgazdászpalánta Verseny - Tabán Általános Iskola

A Tabán Általános Iskola az V. Kőrösy Közgazdászpalánta versenyre idén 19 csapatot nevezett az intézmény 7 - 8. évfolyamáról. A döntőbe négy csapat jutott, akik tájékozottságuknak, együttműködésüknek és eredményes felkészülésüknek köszönhetően megnyerték az első négy helyet.

Felkészítő tanár: Machánné Tatár Rita

Sásdi Kistérség

A Sásdi kistérség a leghátrányosabb helyzetű kistérségek egyike. A Legyen az esély egyenlő - esélyteremtés a Sásdi kistérségben elnevezésű pályázat megvalósítása 2011. januárjában kezdődött el. A Junior Achievement Magyarország közbeszerzési eljárás nyertes pályázójaként vesz részt a Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás TÁMOP-5.2.3-09/1-2009-0005 programjában képzési szolgáltatások nyújtásával.
A program keretén belül a JAM módszertani képzést biztosított 12 programban résztvevő pedagógus számára gazdasági - vá
llalkozási ismeretek oktatása témakörben.
A Kistérségnek heti két órában lehetősége nyílt diákvállalkozást indítani.
A gyerekek és a segítő tanárok nagy lelkesedéssel és még nagyobb sikerrel végzik azóta is. Munkájuk beszámolója itt tekinthető meg.

SOFI - Budapest

Hogyan csinálJAM ? – hangzik fel a kérdés, amikor a JAM program bevezetése kerül szóba az iskolákban.

A válasz egyszerű: Ahogyan a SOFI - www.sofi.hu

A XVIII. kerületi SOFI speciális nevelési igényű tanulók képzésével foglalkozik. Egy ilyen közösségben azt gondolhatnánk, hogy nehéz lehet alkalmazni a JAM kínálta lehetőségeket, de az iskola pedagógusai mégis könnyűszerrel, példaértékűen működtetik a programot. Munkájuk beszámolója itt tekinthető meg.

 

Tabán Általános Iskola - Szeged

A szegedi Tabán Általános Iskola gazdasági és pénzügyi oktatása példaértékű az általános iskolák között. A vállalkozói kompetenciák fejlesztését a JAM programon belül magas fokon végzik, amelyet a diákvállalkozásaik sikerei is mutatnak. Az országos vásárokon mindig a díjazottak között vannak, ami a professzionális felkészítő munkának köszönhető.

A JAM programban résztvevő diákok nemcsak az általuk alapított vállalkozásokban érnek el kiemelkedő eredményeket, hanem az iskola kulturális életében is jelentős szerepet töltenek be. Rendezvényeket szerveznek és bonyolítanak le, amibe bevonják az iskola minden diákját. Munkájukkal egy igazi közösséget összekovácsoló erőt képviselnek. Aki mindezt összefogja és koordinálja az iskolában, Machánné Tatár Rita tanárnő. Az ő tevékenységének köszönhető, hogy a Tabán Általános Iskolában jó példaként működik a JAM gazdasági oktatóprogramja.

A kérdés megfogalmazódik - VállalJAM? - a jó példa beszámolója megtekinthető itt.


Bíborvég Általános Művelődési Központ Általános Iskola - Decs

Talán kevesen hallottak a decsi Bíborvég ÁMK Általános Iskoláról, lévén Magyarországon általában csak a nagyvárosok vonják magukra az emberek figyelmét. Pedig igazán varázslatos dolgok éppenséggel a kistelepüléseken történnek.


A decsi iskola 2000-ben csatlakozott a JAM programjához. Azóta jó néhányszor elvarázsolta a pénzügyi oktatásban nyújtott tevékenységével a JAM munkatársait, partnereit, valamint a programhoz csatlakozott más iskolák pedagógusait. Diákvállalkozásaik, Tóth Judit tanárnő vezetésével az országos vásárokon sorra hódítják el a trófeákat.
A decsi diákok örülhetnek, hogy ilyen nagyszerű iskolában tanulhatnak, és hogy ilyen pedagógusok támogatják őket a fejlődés útján.

Mindenki másképp csinálja - Ők így csinálják. Az iskolában folyó JAM-os munka beszámolója letölthető innen.