PERSPECTIVES - Experiences Entrepreneurial Spirit Challenge in School Education

PERSPECTIVES - Experiences Entrepreneurial Spirit Challenge in School Education

Vállalkozói készségek fejlesztése - nem lehet elég korán elkezdeni

A szülők számára minden tanév elején felmerülő kérdés, hogy milyen foglalkozásokra írassa be a gyermekét, mi lenne a legjobb hosszú távon. A leggyakrabban ismétlődő területek a zenei oktatás, a nyelvtanulás, művészetek és sport foglalkozások, amelyek mind segítik a gyerekek fejlődését, ám valahogy feledésbe merülnek az olyan alapvető készségek fejlesztése, melyek a mindennapos életben való boldogulást segítik. Említhetnénk itt a problémamegoldást, csapatmunkát, kreativitást, kommunikációt vagy kritikus gondolkodást azaz más szóval a vállalkozói kompetenciákat. Mindazok az alapkészségek, melyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy önálló, felelősen gondolkodó aktív tagjai legyünk a közösségünknek.  Vajon a gyerekek ezt hol fejleszthetik? Milyen valós tapasztalatokat szerezhetnek az iskolában? Hogyan tudják összekötni a tanultakat a gyakorlati élettel?

Az egyik lehetséges megoldás a fent említett kérdésekre a JAM által hazánkban is sikeresen működő Diákvállalkozás Program, mely egyre több iskolában szerez lelkes követőket és segíti a fiatal vállalkozók rögös útját. A programban rejlő lehetőségekről annak előnyeiről és a sok év tapasztalatáról számolt be M. Gergely Orsolya a „Számoljunk a jövővel” országjáró rendezvénysorozaton, mely az NGM és EMMI szervezésében Budapesten, Győrött, Pécsett és Debrecenben került megrendezésre.

A vállalkozói kompetenciák fejlesztése egyik kiemelt alappillére a JAM tevékenységeinek és a gyakorlatorientált, interaktív tananyagok által a pedagógusok is sikeresen bevonhatják és motiválhatják a fiatal tanulókat. Többek között ez a témája a nemzetközi Comenius projektnek PERSPECTIVES - Experiences Entrepreneurial Spirit Challenge in School Education is melynek hazai partnere a Junior Achievement Magyarország, a projekt célja, hogy felhívja a döntéshozók figyelmét a vállalkozói kompetenciák fejlesztésére a közoktatásban és ennek megalapozására már a tanárképzés során.

Az országjáró rendezvény során számos jó gyakorlat került megosztásra, amelyek során gyakorló JAM - es pedagógusok meséltek arról, hogyan tudják beépíteni a napi gyakorlatba a vállalkozói kompetenciafejlesztést és az elért eredményekről a gyerekek készségeinek fejlesztését illetően. A széles érdeklődésre számottevő programsorozat segített még nagyobb körben népszerűsíteni a vállalkozói kompetenciafejlesztés gondolatát és bízunk benne, hogy a jövőben mind többen élheti át életük első vállalkozói élményét, természetesen a JAM által nyújtott biztonságos keretek között. 

Amennyiben szívesen olvasna többet a projekt részleteiről kérjük látogasson el a projekt honlapjára:
http://www.perspectiveproject.eu/hu/

A kialakításra került rajta egy ún. Virtuális Tanulási Környezet, azaz virtuális tudástár, melyben a vállalkozói szellemű oktatás iránt nyitott pedagógusok böngészhetnek a folyamatosan frissülő módszerek, eszközök közül.

A Virtuális Tudástár az alábbi linken érhető el: http://www.perspectiveproject.eu/vle/

A Virtuális Tudástár tartalma között válogathat a címkéknek megfelelően, amennyiben pedig szívesen megosztaná másokkal is a saját jól bevált módszerét, gyakorlatát, akkor a regisztrációt követően kérjük tegye meg, hogy mások is kipróbálhassák.



A regisztráció illetve a feltöltés menetéről szóló útmutatónkat itt olvashatja: itt


2015. 09. 17.

Perspective Záró rendezvény Hollandiában

A Perspective Projekt zárórendezvényére Kerkrade-ben Hollandiában került sor, ahol az RCE Rhine - Meuse munkatársai fogadták a nemzetközi csapatot. A projekt megbeszélés során a partnereknek lehetősége nyílt arra, hogy látogatást tegyenek egy helyi általános iskolába. Az iskola igazgatója nagy örömmel fogadta a gárdát, rendkívül jó volt látni, hogy a pedagógusok milyen szabad mozgástérrel rendelkeznek az oktatásban és a gyerekek számára milyen élményalapú oktatási programot tudnak biztosítani az iskola munkatársai. A másik nap során pedig látogatást tettünk a Hollandiában is egyedülálló Agora oktatási programot követő középiskolába. A rendhagyó intézmény tanulói mind saját fejlődési  programot tűznek ki maguk elé, az oktatás digitális eszközökkel valósul meg, nincsenek tankönyvek a pedagógusok pedig egyfajta mentorként működnek közre. Az esemény zárásaként a nemzetközi partnerek megismerkedhettek holland pedagógusokkal iskola vezetőkkel és a kerekasztal beszélgetés során érdekes párhuzamokra vetült fény a kulturális különbségek ellenére.


 


2015. 07. 03.

A Perspective projekt keretében az utolsó nyílt műhelydélután. A kiscsoportos  találkozó során újabb érdeklődőkkel sikerült beszélgetnünk a projekt céljairól, haladásáról és annak vetületéről hazánkban, kiemelten a tanárképzések feladatáról és céljairól.

 


 

2015. 06. 03.

A nagy érdeklődésre való tekintettel egy újabb nyílt műhelydélutánnak adott otthont a JAM, a délután témája válalkozói kompetenciafejlesztés a közoktatásban,  tanári szerepkör illetve egy másik népszerű vállalkozói készségeket fejlesztő játék kipróbálása. 

 


2015.
május 29.

Az első fókuszcsoport munkájának eredményét tapasztalt trénerek és oktatási szakemberek közreműködésével fejlesztettük tovább. A fókusz csoport ez alkalommal Budapesten ült össze, hogy tovább haladjon a felvetett ötletek és javaslatok kidolgozásával.

 


2015. május 15-16.

Fókuszcsoportos beszélgetés a vállalkozói kompetenciafejlesztésről a tanárképzésben. Mindaddig amíg a pedagógusok nem kapnak megfelelő támogatást és felkészítést arra, hogy ők maguk fejleszthessék a diákjaik vállalkozói kompetenciáit az iskolai foglalkozások során, nem várható el tőlük, hogy a mindennapos rutinjukba beépítsek ezt a fajta szemléletmódot. Ugyanakkor a megfelelő felkészítéshez szükséges felmérni az igényeket is és ennek tudatában állítani össze a képzési tervet. A JAM számára egyaránt fontos a gyakorló pedagógusok illetve a hamarosan végző tanár hallgatók véleménye. A jó hangulatú beszélgetések során szerencsére nem csupán az akadályokról esett szó, hanem az azok lehetséges megoldásairól. Bízunk benne, hogy Magyarországon is egyre hangsúlyosabb lesz a felsőoktatások számára a tanár hallgatók vállalkozói készségeinek fejlesztése. 


 


2015.
április 23.

Újabb nyílt műhelybeszélgetés a Perspective projekt és a vállalkozói kompetencia fejlesztés kapcsán.  A tanár hallgatók számára nem csupán egy újabb fórum volt, ahol beszélgethettek és ismereteket szerezhettek a vállalkozói oktatás hazai helyzetéről, hanem megismerkedhettek a Fair Play játék részleteivel. A játék során saját tapasztalatot szereztek illetve elsajátították azokat a szükséges információkat, amelynek segítségével majd ők is használhatják ezt a vállalkozói szellemet fejlesztő csoportos játékot. 



 


2015. április 04.

 

A Perspective projekt nyílt műhelye során lehetőségünk volt a kiscsoportos beszélgetés során gondolatokat, véleményeket cserélni az attitűdváltás szükségességéről a tanár szerepkörben, hiszen a változás egyik fő mozgatórugói maguk a tanárok és az a szerep amibe helyezkedve vezetik az órákat és irányítják a gyerekek fejlődését. A beszélgetés célja volt megismerni a résztvevő pedagógusok és oktatási szakemberek gyakorlati tapasztalatait és felmérjük az érintettek igényeit.


2015. április 02.

Helyszín: Budapest

Újabb mérföldkövéhez érkezett a képzéssorozat a Perspective projekten belül. A gyakorló szakemberek véleménye a legjobb tükör a vállalkozói oktatás megvalósíthatóságával kapcsolatban, ezúton köszönjük a résztvevők aktív közreműködését és javaslatait, melyekkel segítették munkánkat.

 


 

2015. március 31.

Véget ért a Perspective projekt újabb szakmai rendezvénye. "A vállalkozói élmény a középiskolai oktatásban" című workshop újabb lehetőséget adott arra, hogy a már meglévő tapasztalatok és jó gyakorlatok megosztásra kerüljenek a résztvevők körében.

 


2015. február 05.

 Helyszín: Szeged

Nyílt workshop a vállalkozói kompetenciák fejlesztése a közoktatásban címmel tanár szakos hallgatók részére. A rendezvény során sikerült jobban megismerni a jövő pedagógusainak igényeit a színvonalasabb oktatás megvalósítása céljából. A résztvevők sok új tapasztalattal térhettek haza.


Meghívó

2015. január 30.

Ezúton szeretnénk meghívni a "A vállalkozói élmény a középiskolai oktatásban" c. ingyenes szakmai workshopunkra, amelyet a Perspective - Experiences Entrepreneurial Spirit Challenge in School Education elnevezésű Comenius projekt keretén belül szervezünk.  

A workshop célja, hogy középiskolai tanároknak, gyakorlati példán keresztül bemutassa a vállalkozásindítás alapvető lépéseit. Mindemellett célunk az is, hogy a résztvevőknek biztosítsunk egy szakmai segédanyagot, link gyűjteménnyel, amelyet beépíthetnek saját óráikba.

Ugyanakkor az itt elsajátított ismeretek jól használhatók a diákvállalkozási program során is. A workshop két alkalomból áll, mind a kettő délutáni órában.

Első alkalom időpontja: 2015. 03. 11 15:00

Helyszín: Junior Achievement Magyarország, 6722 Szeged, Petőfi Sándor sgt. 12.

A workshop résztvevőinek létszáma kötött (maximum 10 fő) így a jelentkezéseket időrendben tudjuk fogadni.

További információ illetve jelentkezés a program koordinátoránál Kovács Ildikónál lehetséges az alábbi e - mail címen: kovacs.ildiko@ejam.hu

Jelentkezés menete: elektronikus úton kitöltött jelentkezési lap visszaküldésével (e-mail formájában)

Jelentkezési határidő: 2015. március 1.

 


2015. január 18.

Vállalkozói kompetenciák fejlesztése a közoktatásban

A PERSPECTIVES - Experiences Entrepreneurial Spirit Challenge in School Education  nemzetközi projekt partnerei vállalták, hogy hazájukban kis létszámú csoportokban segítik a pedagógusok vállalkozói kompetenciájának fejlesztését. A csoportos foglalkozás lehetőséget teremtette arra is, hogy a résztvevők jó gyakorlatokat, eszközöket, megoldási javaslatokat oszthassanak meg egymással, így gyakorlati eszközökkel segítve egymás munkáját.

A beszélgetések során szó került arra is, hogy az alsó és felső tagozatos évfolyamok osztályaiban, milyen tantárgyi keretek között, milyen időbeosztással és milyen módszerek alkalmazásával lehet fejleszteni a diákok vállalkozói kompetenciáját. A játékos, interaktív foglalkozások nagyban építettek a résztvevők aktív közreműködésére, a facilitátor pedig a háttérből segítette a foglalkozások céljának elérését. A jó hangulatú játékok nem csupán szórakoztató és egyben tanulságos élménnyel ajándékozták meg a pedagógusokat, hanem közös együttgondolkodásra is invitálta a tanárokat, ahol megbeszélhették javaslataikat, gondolataikat a játékok iskolai megvalósításával kapcsolatban.

Ezúton köszönjük minden kedves pedagógusnak a részvételét és sok sikert kívánunk az elsajátított módszerek tantermi megvalósításához!


2014. december 13.

Vállalkozói kompetencia fejlesztése a közoktatásban – interaktív módszertani foglalkozások

 Mire készítsenek fel az iskolák? Milyen kompetenciák fejlesztése szükséges? Mi legyen a tanár szerepe az osztályteremben? Hogyan készíthetjük fel a diákokat a való életre? Miképpen lehet összekötni az elméleti tudást a gyakorlati élettel? Mit jelent, hogy „vállalkozói kompetencia”? Mi tartozik ide?

Kérdések, melyek egyre aktuálisabbak az iskolákban és nem csak hazánkban, hanem Európa szerte reflektorfénybe került a vállalkozói kompetenciák fejlesztése? Hogyan valósítható ez meg tantermi keretek között?

A PERSPECTIVES - Experiences Entrepreneurial Spirit Challenge in School Education projekt keretén belül interaktív, gyakorlatias foglalkozásokat szervezünk általános iskolai pedagógusok számára. Ha szívesen elsajátítana új módszereket, szeretné saját vállalkozói kompetenciáit fejleszteni, majd a megismert eszközöket, jó gyakorlatokat szeretné a saját óráiba is beépíteni csatlakozzon Ön is az ingyenes módszertani foglalkozásokhoz az alábbi időpontokban:

  1. csoport 2015.01.09-10. és 2015.01.16-17.
  2. csoport 2015.01.30-31. és 2015.02.06-07.

További felvilágosítás a projekt koordinátoránál az alábbi elérhetőségeken:

Kovács Ildikó

E-mail: kovacs.ildiko@ejam.hu

Tel.: 06-62-552-858


 2014.október 01.

Helyszín: SZTE Karrierbörze

A Perspective projektről és annak lehetőségeiről tájákoztattuk a fiatal egyetemistákat és a vállalatok képviselőit.



2014. szeptember 26.

Vállalkozói kompetencia fejlesztése a tanárképzésen belül: a jelenlegi hazai helyzet rövid áttekintése

 Ez a tanulmány a nemzetközi együttműködésen alapuló PERSPECTIVE (Experiences Entrepreneurial Spirit Challenge in School Education) projekt részét képezi. A projektet az Európai Bizottság támogatja a Comenius / Lifelong Learning program keretein belül.

A jelen tanulmány célja,  hogy megvizsgálja a pedagógusok számára ma Magyarországon milyen alap és továbbképzési programok állnak rendelkezésre, illetve, hogy áttekintést nyújtson a hazai vállalkozói szellemet javító oktatásról, kiemelt figyelmet szentelve a pedagógusok saját vállalkozói kompetenciájának. Amint azt a friss publikációk is kimutatták, az oktatás minőségének kulcsfontosságú szereplői a pedagógusok.

Magyarországon, hasonlóan számos más országhoz az Európai Unióban, az állampolgári ismeretek, vállalkozói kompetenciák fejlesztése és az infokommunikációs technológiák oktatása az általános és középiskolás tantervbe van ágyazva. Úgynevezett integrált szellemben történik mindez, ami azt jelenti, hogy a vállalkozói készségek fejlesztése számos tantárgyon belül megjelenik.

A kompetenciákat legjobban gyakorlatban lehet fejleszteni, így mindenek előtt új osztálytermi módszerek fejlesztése és a hatásuk elismerése, hitelesítése járulhat hozzá leginkább az oktatási kultúra fejlesztéséhez. Azok az smeretanyagokat, tudást és feladatokat, amelyek előmozdíthatják a kompetenciák fejlődését megfelelő módon
szükséges összekapcsolni és egymásra építeni. A kompetenciák fejlesztése egy többrétegű folyamat így az általuk elindított változásokat komplex módon lehet csak felmérni különböző feladatokon és szerepjátékokon keresztül.

A tanulmány elérhető: itt


2014. szeptember 12.

Nyílt workshop a Perspective projekt eredményeiről és céljairól

Helyszín: Budapest

A workshop célja volt, hogy feltérképezzük milyen módón lehet szorosabbra kötni a szálat az üzleti és az oktatási szektor között. 


2014. július 8 - 9. Athén

Újabb mérföldkövéhez érkezett a nemzetközi Perspective projekt a második partnertalálkozó megvalósulásával Athénben július 8 - 9. között, a találkozó fő célkitűzése az első projekt fázis eredményeinek megbeszélése illetve a következő tevékenységek megvitatása.

A projekt első fázisában a 8 partner országban (Olaszország, Görögország, Ausztria, Hollandia, Portugália, Lengyelország, Belgium és Magyarország) környezettanulmány készült a helyi szinten megvalósuló tanárképzésről és pedagógus továbbképzésekről. A jelentés fókuszában a vállalkozói készségek fejlesztése állt, kérdéses pontok voltak, hogy milyen mértékben tudják a pedagógusok iskolai keretek között fejleszteni az alábbi kompetenciákat és készségeket: csapatmunka, döntéshozatal, probléma megoldás, kreativitás, kritikus gondolkodás, szóbeli és írásbeli kommunikáció, innováció, pénzügyi és gazdasági ismeretek. Vizsgálat alá kerültek azok a problémák és akadályok, melyek gátolják a pedagógusokat a fent említett kompetenciák fejlesztésében illetve milyen lehetséges megoldások, javaslatok léteznek a helyzet javítására vonatkozólag. A Perspective projekt egyik eredménye a létrejött nemzeti tanulmányok szintézise, mely hozzáférhető lesz az érdeklődők számára.

A környezettanulmánnyal párhuzamosan interjúk is készültek a különböző országokban tanító általános és középiskolai pedagógusokkal, akiknek így lehetősége volt arra, hogy személyes tapasztalatokkal és meglátásokkal véleményezzék a jelen helyzetet a különböző országokban.

A projekt következő fázisában „tanulói körök” jönnek létre, alsó, felső tagozatos illetve középiskolai tanárokból, akiknek lehetősége nyílik a program keretein belül tapasztalatok, jó gyakorlatok megosztására illetve saját vállalkozói készségeik fejlesztésére.

Kialakítás alatt áll a projekt saját honlapja, ahol 8 nyelven lesz elérhető minden projekttel kapcsolatos információ, hír és szakmai anyag. Amennyiben felkeltette érdeklődését a Perspective projekt forduljon bizalommal a projekt koordinátorához az alábbi elérhetőségeken:

Kovács Ildikó

Tel.: 003662552858

E-mail: kovacs.ildiko@ejam.hu

   

Nyitó konferencia, 2013.12.3-4., Perugia, Olaszország

Az EU által támogatott, kilenc partner részvételével megvalósuló projekt első mérföldkövéhez értünk decemberben Perugiaban a PERSPECTIVE projektet menedzselő TUCEP székhelyén. Az Olaszországból, Görögországból, Ausztriából, Portugáliából, Hollandiából, Belgiumból, Lengyelországból és Magyarországról érkező tagok megbeszélése során kidolgozásra kerültek a projekt fő tevékenységei és eredményei.

Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák európai referenciakerete magába foglalja a vállalkozói kompetenciát, melyet az alábbiak szerint foglal össze:

„ A vállalkozói kompetenciának egy aktív és egy passzív összetevője van. Magában foglalja egyrészt a változás kiváltására való törekvést, másrészt a külső tényezők által kiváltott újítások elfogadásának, támogatásának és alkalmazásának a képességét. A vállalkozói kompetencia része az egyén felelőssége saját – pozitív és negatív – cselekedetei iránt, a stratégiai szemléletmód kialakítása, a célok kitűzése és elérése, valamint a sikerorientáltság.”

A vállalkozói kompetencia tehát, nem csupán gazdasági vállalkozások beindításához szükséges kompetenciákat foglal magába, hanem ennél sokkal tágabb körben értelmezhető, melyek fejlesztése és aktivizálása fontos, hogy megjelenjen a közoktatásban. A PERSPECTIVE projekt célja, hogy előmozdítsa a tanárképzés megújulását Európán belül. Célunk nem csupán felmérni az aktuális állapotokat, tendenciákat, hanem a nemzetközi tapasztalatokat összegezve ajánlást adni a döntéshozóknak arra vonatkozólag, hogyan lehetne már a jövő pedagógusait úgy képezni, hogy az iskolákba kerülve képesek legyenek egy új szerepkörbe helyezkedni és segíteni a fiatalokat vállalkozói kompetenciáik fejlesztésében, tantárgytól, csoportösszetételtől függetlenül.

A PROJEKT

A projekt fő célkitűzése az általános és középiskolás tanárok oktatását érintő európai modellek felállítása, mely segíti egyrészt a pedagógusok készségeinek és módszereinek fejlesztését, másrészt pedig a vállalkozói szemléletet tükröző tanulás alkalmazását különféle tantárgyakon belül illetve különböző helyzetekben.

A vállalkozó oktatás elsősorban olyan egyének felkészítéséről szól, akik készek vállalkozni, akiknek megvan a képességük, tudásuk valamint attitűdjük ahhoz, hogy kreatívak, felelősségteljesek és sikeresek legyenek, bármilyen tevékenységet is vállalnak, függetlenül a választott pályájuktól. Mindez megköveteli, hogy a vállalkozói szellemű tanulást a pedagógusképzés tantervébe beágyazzák.

A tanároknak új szerepet kell felvenniük és a tanulás facilitátorává kell válniuk, irányítaniuk kell a tanulókat és beszélni velük a tanulási folyamatukról.

Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósulhat meg. A projekt tevékenységeinek megvalósítása 2013. októberétől, 2015 szeptemberéig tart a nyolc tagállamban: Olaszországban, Görögországban, Portugáliában, Lengyelországban, Belgiumban, Hollandiában és Magyarországon.

A PERSPECTIVE PROJEKT hozzájárul az alábbi intézkedések és stratégiák fejlesztéséhez, amelyek célja:

- A közös tudás fejlesztése a tagállamokban létező megállapodásokról, a tanárképző oktatók kiválasztásával, toborzásával, valamint felkészítésével kapcsolatosan 

- Az európai politikai együttműködés növelése és támogatása az alábbi területeken: előkészítő tanárképzés, szakmai továbbképzések és iskolavezetés. Kiemelt szerepet kapnak olyan fórumok és társas tanulási tevékenységek létrejötte, amelyek segítségével megvalósul a pedagógusok és döntéshozók közötti tudás, tapasztalat és szakvélemény csere.

Tanári kompetenciák fejlesztése, a tanárok biztosítása afelől, hogy rendelkeznek a szükséges pedagógiai készségekkel ahhoz, hogy alkalmasak legyenek saját tantárgyaik oktatására valamint a vállalkozói kompetenciák tanítására még a heterogén osztályokban is.

- A vállalkozói kompetenciák népszerűsítése, mint kulcsfontosságú eszköz a személyes és szakmai fejlődéshez.

TEVÉKENYSÉGEK

A projekt három kulcsfontosságú tevékenységre van felosztva:

  • Egy környezettanulmány létrehozása a vállalkozói tanárképzésről Európán belül, a tanárok szerepéről a különböző európai országokban; nemzeti stratégiák, jó gyakorlatok, kísérleti tapasztalatok és sikeres esetek; a vállalkozó tanulást célzó módszerek a pedagógusképzésben; szemléletmódok és eszközök a vállalkozói kulcskompetenciák facilitátorává válásához; az EU - s tanárok folyamatos szakmai fejlődése.
  • Iskolai tanárok számára tanulókörök létrehozása a közös tanulás módszerét alkalmazva, azzal a céllal, hogy európai modellek jöjjenek létre, amelyek általános iskolás és középiskolás tanárok számára nyújtanak támaszt képességeik fejlesztésében valamint azon módszerek fejlesztésében melyek által a vállalkozó oktatást különböző tanórákon és különböző helyzetben is alkalmazhatják.
  • Virtuális Tanulási Környezet (VLE) elnevezésű webes alkalmazás létrehozása, mely oktatási anyagokat, útmutatókat és jó gyakorlati példákat (az oktatás különböző területein, szintjein és típusain) tartalmaz a tanárok számára, hogy lehetővé tegye számukra tapasztalataik megosztását, valamint a vállalkozói oktatással kapcsolatos ötletek és módszerek terjesztését.

 

PARTNEREK

TUCEP - Tiber Umbria Comett Education Programme (IT)

Email:tucep@tucep.org

Web: www.tucep.org

 

UPRC - University of Piraeus Research Center (GR)

Email: gramee@unipi.gr

Web: www.kep.unipi.gr

 

RCE - Regional Centre of Expertise on Learning for Sustainable Development RCE Rhine - Meuse

Email: ekaterina.muravyeva@rcerm.eu

Web: www.rcerm.eu

 

PRAGMA - Pragma Engineering srl

Email: Riccardo.Magni@pragmaeng.it

Web: www.pragmaeng.it

 

STVG - Styrian Association for Education and Economics

Email: mm@stvg.com

Web: www.stvg.com

 

AEVA - Associação para a Educação e Valorização dos Recursos Humanos do Distrito de Aveiro – Escola Profissional de Aveiro 

Email: Ana.Ribeiro@epa.edu.pt

Web: www.aeva.eu

 

CUE - Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie - Cracow University of Economics               

Email: tarnawsk@uek.krakow.pl

Web: uek.krakow.pl

 

JAM - Junior Achievement Magyarország Oktatási, Vállalkozásszervezési Alapítvány

Email: kovacs.ildiko@ejam.hu

Web: www.ejam.hu

 

AEDE - The European Association of Teachers

Email: jean-claude.gonon@aede.eu

Web: www.aede.eu


 

INFORMÁCIÓ

A projekttel kapcsolatos további információt itt kaphat:

Junior Achievement Magyarország Alapítvány

6722 - Szeged

Petőfi Sándor sgt. 12

www.ejam.hu

Kovács Ildikó

E-mail: kovacs.ildiko@ejam.hu

Tel.:+36-62-552-858

 

PERSPECTIVES - Experiences Entrepreneurial Spirit Challenge in School Education

Project number 540455 - LLP - 1 - 2013 - 1 - IT - COMENIUS - CMP